Ako byť úspešný v dosahovaní cieľov

Mnoho ľudí má ciele, ktoré chce cvičením dosiahnuť. No veľa z nich sa po čase vzdá svojich snov, mysliac si, že ich nikdy nedosiahnu. Skončia svoju snahu v presvedčení, že nemajú dostatočne silnú vôľu alebo ich odradia ich genetické predpoklady. V skutočnosti si týmito tvrdeniami stanovujú neúspech hneď na začiatku. Nevzdávajte sa svojich cieľov, sú to vaše ciele, váš život a vy môžete dosiahnuť všetko po čom túžite. Ako?

prekazky

Cieľ musí byť špecifický

Nastavte si konkrétny cieľ a dosiahnite konkrétny výsledok. Nastavte si všeobecný cieľ a dosiahnete všeobecný výsledok. Ciele musia byť konkrétne. Čo najviac ako sa len dá. Takže, ak chcete schudnúť telesný tuk, musíte vedieť, koľko chcete schudnúť. Číslo. Ak chcete vyformovať telo, musíte vedieť, čo chcete vyformovať, mať reálnu predstavu ako chcete vyzerať. Ak chcete nabrať svaly, musíte vedieť koľko svalovej hmoty chcete pribrať, na ktorej partii tela treba zapracovať viac a na ktorú máte genetické predispozície. Ako sa dostať k čo najkonkrétnejšiemu cieľu? Pýtajte sa sami seba:

  • ČO: Čo chcem dosiahnuť? Čo konkrétne chcem na sebe zlepšiť? Čo potrebujem zmeniť na svojom doterajšom životnom štýle, aby som dosiahol svoj cieľ?
  • PREČO: Prečo to chcem dosiahnuť? Aký dôvod ma ženie k dosiahnutiu môjho cieľa?
  • KTO: Kto sa bude podieľať na dosiahnutí môjho cieľa? JA, samozrejme. Ale zvládnem to sám? Nepotrebujem trénera? Podporia ma ľudia naokolo?

Cieľ musí byť merateľný

Nastavte si kritériá na meranie úspechu. Ak sa vrátime k strate tuku a urobíme ho merateľný, teda povedzme, že chcem schudnúť 10 kg tuku, potrebujeme si položiť otázku: „Ako budem vedieť, keď dosiahnem svoj cieľ?“ Možnosťou je sledovať sa pomocou osobnej váhy. Ale špecifický cieľ vyžaduje niečo viac. Budeme potrebovať špeciálnu váhu, ktorá ukazuje percento telesného tuku. Takto budeme presne vedieť, či ideme správnou cestou a či nestrácame svaly namiesto tuku, či trénujeme a stravujeme sa podľa toho, čo chceme dosiahnuť. Alebo jednoducho použite krajčírsky meter ako ja a merajte si obvod pásu, bokov, stehien. Je veľmi dôležité nájsť si správny systém merania cieľov.

Cieľ musí byť dosiahnuteľný

Často si stanovíme ciele, ktoré by sme teoreticky mohli dosiahnuť a čudujeme sa, prečo skončíme skôr ako vôbec začneme. Preto sa najprv opýtajme sa sami seba: „Je môj cieľ realistický? Mám vôbec na sebe 10 kíl tuku, ktoré chcem stratiť? Je môj životný štýl nastavený takým spôsobom, aby som dosiahol/dosiahla svoj cieľ? Vypratal/a som zo špajze všetky čokolády, bonboniéry a chipsy, ktorým tak ťažko odolávam? Mám okolo seba ľudí, ktorí ma podporia? Viem ako na to? Má mi kto poradiť, keď nebudem vedieť, čo robím zle? Budete prekvapení, koľko cieľov ste si stanovili, ktoré nie sú dosiahnuteľné, kvôli nesprávnemu postupu na ich dosiahnutie. Zistite, čo robíte zle. Nechajte si poradiť a pýtajte sa.

Cieľ musí byť relevantný

Je dôležité nastaviť si cieľ, ktorý je pre vás relevantný v každom smere. Stratiť 10 kíl telesného tuku je pre vás relevantný cieľ v prípade, že sa chcete zúčastniť nejakej fitness súťaže po objemovej príprave. Schudnúť 10 kíl tuku, aby som bol lepší basketbalový hráč asi nebude práve relevantný cieľ. Môže to pomôcť v obratnosti, ale nezlepší sa tým percento úspešných hodov na kôš.

Cieľ musí mať vymedzený čas

Ak dáme cieľu časový rámec, budeme mierne pod tlakom a urobíme všetko preto, aby sme ho stihli dosiahnuť. Termín nás núti držať sa plánu a nasledovať ho.

Ak budeme dodržiavať tieto princípy dôsledne, dosiahneme to, po čom z celého srdca túžime. Nebude to ľahké. Život nám bude stavať do cesty prekážky, ako napríklad chorobu, zranenie alebo pokúšať naše odhodlanie. Možno párkrát spadneme, ale treba sa postaviť a pokračovať. Pripomenúť si, prečo sme začali. Sú to naše ciele a nikto iný za nás nespraví tú tvrdú prácu, aby sme ich dosiahli. Iba my sami.

prečo

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *