5-krát denne

Denne si pripravujem 5 jedál. Niekedy šesť, keď vstávam skôr. Raňajky zjem ešte doma, 3 krabičky si nabalím do práce a večeru si vychutnám opäť doma. Síce je to na prvý pohľad časovo náročné, ale je to len o zvyku. Stačí si nájsť v tom systém. A čím jednoduchší a rýchlejší spôsob tepelnej úpravy zvolíte, tým viac vitamínov si potraviny zachovajú. Ako sa hovorí, v jednoduchosti je krása.

Ak začneme od základov, tak zistíme, že už od narodenia sme boli zvyknutí jesť často a pravidelne. Ako bábätká nás mamičky kŕmili každé tri hodiny. Malé telíčko by sa totiž nevedelo vysporiadať s veľkými dávkami jedla v dlhších časových intervaloch. Tak isto detičky, čo už chodia do škôlky, tam majú zabezpečenú pravidelnú stravu – raňajky, desiatu, obed aj olovrant. Večeru im pripravia rodičia už doma. Príde mi to prirodzené.

comer.3.horas

Kedy sa to teda pokazilo? Prečo by sa dospelí mali obmedziť na dve-tri jedlá za deň?

Zvykli sme si žiť dennodennom zhone. Naháňame sa za peniazmi, úspechom, kariérou, musíme sa starať o rodinu a podobne. Ľudia nemajú čas sa ani naraňajkovať, nie ešte pripraviť si jedlo na ďalší deň, cvičiť, venovať sa sebe a oddychovať. Ale je takýto životný  štýl je normálny? Dokedy to vydržíme?

Spomaľte. Nájdite si čas na jedlo, na oddych, aj na seba. Zaslúžite si to a vaše telo sa vám odvďačí. Lebo čo dáte, to dostanete späť.

 

A aké sú výhody?

Energia namiesto únavy. Ako sa cítite po veľkom nedeľnom obede? Napríklad po rezni s majonézovým šalátom. Chce sa vám spať, potrebujete si oddýchnuť. Je toto v poriadku? Nemalo by nám jedlo energiu skôr dávať ako ju brať? Na druhú stranu, ako sa cítite keď ste hladní? Ja osobne unavene. Ani žiadne reklamované sušienky vám nedajú energiu na celé dopoludnie. Ale pravidelným a častým prísunom jedla si zabezpečíte energiu po celý deň.

Nebudete hladní a predídete večernému prejedaniu. Nestane sa vám, že prídete po celom dni z práce vyhladovaní, otvoríte chladničku a zjete všetko, čo uvidíte.

Zníženie chuti na sladké. Chuť na sladké je buď zvyk alebo signál toho, že sa nesprávne stravujete. Pokiaľ vám kolíše hladina cukru v krvi vznikajú viaceré problémy. Okrem neovládateľnej chuti na sladké je to aj pocit vlčieho hladu, nervozita a bolesti hlavy. Pravidelným stravovaním si udržujete konštantnejšiu hladinu cukru v krvi a nedávate telu falošný signál, že potrebuje cukor.

Eliminácia ukladania tuku. Viete čo sa deje s jedlom, ktoré zjete? Jedlo je energia. Pokiaľ prijmete veľa energie naraz a telo ju nestačí spotrebovať alebo spáliť, tak sa táto „navyše“ energia uloží. Kam? Do tukových zásob.

Naše telo nevystavujete stresu. Ak jete nepravidelne, dochádza k metabolickým zmenám v tele. Výsledkom je, že váš metabolizmus sa spomalí, prispôsobí sa tomuto „stresovému režimu“ a začne si robiť zásoby na horšie časy. Takže väčšina toho, čo zjete, bude uložené vo forme tuku. Len tak, pre prípad. Žiaľ, do brucha, stehien a zadku.

Uvedomte si, že najhlavnejšou prioritou vášho života ste vy sami. Ak ste zdraví a spokojní, tak sa vám darí v práci, máte dobré vzťahy s ľuďmi naokolo, robíte veci s úsmevom a všetko ide od ruky. Nájdite si na seba čas.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *